All translations on this site are unofficial and provided for reference purpose only.

To view translations, select English under Step 1 (at the right of the screen). Not every item is (fully) translated. If you’re still seeing Chinese, you can use machine translation, under Step 2, to make sense of the rest.

Want to help translate? Switch to English under Step 1, and check ‘edit translation’ (more explanation in the FAQ). Even if you translate just a few lines, this is still very much appreciated! Remember to log in if you would like to be credited for your effort. If you’re unsure where to start translating, please see the list of Most wanted translations.

From “PV Loans” to “Solar Town”: Lin’an, Zhejiang spurring clean energy transition

Published on: April 11, 2016

新华社杭州4月8日电(记者李亚彪)4月7日,浙江省临安市青山湖街道王炳炎家的分布式光伏成功并网,正式成为农村光伏大军中的一员。

王炳炎家是一座3层小楼,屋顶全部改造成了光伏瓦。本次改造费用为4万元,王炳炎一分钱投入也没有,而是通过客户经理推荐,向银行申请了“光伏贷”,并网后用发电收益来偿还银行贷款。

“光伏贷”是国网临安市供电公司联合信用联社新近推出的一项优惠贷款活动,客户安装分布式光伏电站费用可全额通过“光伏贷”解决。安装后,除可享受光伏发电带来的用电便利外,剩余电量还可销售给国网公司,并且每年可获得各级固定补贴,发电收入则用于按年归还信用社贷款。

“光伏贷”为想安装光伏发电设备而资金紧张的居民提供了资金保证,也助推了分布式光伏发电在城乡的普及推广。

“光伏贷”只是一个小小的缩影。国网临安市供电公司正采取各种措施推进以光伏发电为代表的“绿色供电”,让临安电力进入“新能源时代”。

站在太湖源镇浪口村村民刘水华家正在安装光伏板的屋顶上,放眼望去,浪口村不少楼顶都覆盖着深蓝色的光伏板。“我们去年就安装了光伏板,不少游客是专门冲着这个来我们村度假的。”刘水华说。

太湖源镇是浙江省首批创建的“光伏小镇”试点之一,以每个农户家中安装3千瓦的太阳能光伏板计算,按照临安年平均日照时间,每户年发电量约为3600千瓦时,可产生4000元左右的收益。在供电公司的努力下,目前太湖源镇已有500余位农户家中安装太阳能光伏板,“光伏小镇”初具规模。

在临安,不仅是“光伏贷”“光伏小镇”,垃圾发电等新能源项目也在蓬勃发展。据电力部门介绍,目前全市光伏项目容量为11416.12千伏安,正在建设中的锦南新城、高新产业园等,不断有企业前来咨询新能源项目。

新能源发展提速,对电力系统提出了更高要求。目前,国网临安市供电公司共完成265个配网改造项目,新增布点和增容变压器200余台,新建和改造线路80余公里,同时对各支线负荷开关增容改造,满足沿线客户日益增长的用电需求,确保新能源供电的可靠稳定接入。
 
Original title: 从“光伏贷”到“光伏小镇”:浙江临安加速推进“绿色供电”
Links: Original CN (url).

Tweet about this on TwitterShare on RedditShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page