All translations on this site are unofficial and provided for reference purpose only.

To view translations, select English under Step 1 (at the right of the screen). Not every item is (fully) translated. If you’re still seeing Chinese, you can use machine translation, under Step 2, to make sense of the rest.

Want to help translate? Switch to English under Step 1, and check ‘edit translation’ (more explanation in the FAQ). Even if you translate just a few lines, this is still very much appreciated! Remember to log in if you would like to be credited for your effort. If you’re unsure where to start translating, please see the list of Most wanted translations.

Wenzhou, Zhejiang, promoting clean energy use in households

Published on: May 20, 2016

电能替代节本增效

5月12日,国网温州供电公司工作人员来到文成县玉壶镇龙背村里,对一家豆腐作坊新装的蒸汽机进行检查走访,了解该作坊“煤改电”后机器运行情况。

作为山城文成县首批进行电能替代的企业之一,豆腐作坊的老板王甜甜一开始还担心将烧煤改成用电会增加费用,影响豆腐的品质。“用下来才知道,节约了不少人工成本,花费却和原来差不多,而且再也不用守在煤炉前不断给锅炉加煤了,用电可真是方便啊!”王甜甜感叹。

这只是浙江温州积极推进电能替代工作的一个缩影。近年来,国网温州供电公司贯彻落实“以电代煤、以电代油,电从远方来,来的是清洁电”的电能替代战略,推动温州市政府出台电能替代相关支持文件。截至目前,温州供电公司累计完成电能替代项目140个,增加替代用电量4.6亿千瓦时,减排二氧化碳45.9万吨,电能替代推动产业转型升级、节能减排成效显著。

政企联手稳步推进

近几年,文成县经济特别是旅游产业发展迅速,但酒店供暖供水、工业生产多采用柴煤锅炉、柴油电机、非变频电机等供能,由此导致能源利用率过低、生产效率不高、废气排放过多、原料浪费严重。

为了保护好当地良好的生态环境,帮助企业节本增效,今年以来,结合“客服经理进万家”活动,供电部门大范围内宣传电能替代,上门宣讲电能替代的好处和国家有关利好政策。通过客户座谈会、电能替代服务月、千家百区走访等多项行动逐渐提升了用户对节电及电能替代的认可度。

经过供电部门的积极争取,政府出台了鼓励电能替代的环保、补贴等支持政策,明确了加快实施电能替代工作的重点内容和推进计划。同时,对电能替代项目有关的用电报装提供绿色通道,做好供电配套服务工作。

“我们一直在对当地一些重要企业进行专门走访,特别是为那些使用高污染燃料锅炉的企业进行淘汰改造出谋划策。”文成电力公司营销部工作人员李豪说。

温州供电公司还在其他区县开展电能替代工作,建成了乐清大荆铸造业冲天炉改造、洞头港口岸电工程、温州机场航空岸电工程等一批特色示范项目,电能替代工作稳步推进。
 
Original title: 温州积极推进电能替代 “清洁电”助力转型升级
Links: Original CN (url).

Tweet about this on TwitterShare on RedditShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page