All translations on this site are unofficial and provided for reference purpose only.

To view translations, select English under Step 1 (at the right of the screen). Not every item is (fully) translated. If you’re still seeing Chinese, you can use machine translation, under Step 2, to make sense of the rest.

Want to help translate? Switch to English under Step 1, and check ‘edit translation’ (more explanation in the FAQ). Even if you translate just a few lines, this is still very much appreciated! Remember to log in if you would like to be credited for your effort. If you’re unsure where to start translating, please see the list of Most wanted translations.

Fujian: PV power generation results in win-win for poverty alleviation and environment

Published on: July 24, 2017

Original title: 福建:光伏发电实现扶贫、环保“双赢”
Links: Original source (in Chinese) (link).

新华社福州7月22日电(记者沈汝发)光伏发电是一种清洁高效、无污染、可再生的新型能源。在脱贫攻坚过程中,福建省多地依托光伏发电项目,不仅带动了群众致富,而且优化了能源结构,产生了明显的经济和环保效益。

“作为光伏扶贫第一批试点项目,我们投入25万元,安装了30千瓦的光伏发电,月平均发电量3500度,月收入达3000多元,过几年我们就可以回本收益了。”南平市松溪县董坑村党支部负责人算了一笔账。

董坑村是松溪县依靠光伏发电项目进行扶贫的村之一。据松溪供电公司介绍,松溪县在多个村集体建设分布式光伏发电系统,并对贫困村光伏项目建设规模高于30千瓦的给予财政补助每村30万元,低于30千瓦的每村补助25万元。

光伏发电能使贫困村获得长期稳定的投资收益,变“输血”扶贫为“造血”扶贫。龙岩市武平县岩前镇的光伏电站是福建省“光伏发电+现代农业”新型扶贫发展模式示范点。据武平供电公司介绍,这一项目总投资约3亿元,将建成装机容量30兆瓦的光伏电站,第一期光伏电项目就将带来每年约1200多万元的收益。

同时,相比火力发电,这一电站每年相当于节约了4132吨燃煤,减少了3427吨碳粉尘以及378吨二氧化硫等污染物的排放,大大优化了能源结构。

此外,三明市尤溪县最大的低压接入分布式光伏发电项目日前在尤溪县八字桥乡并网发电。据尤溪供电公司负责人介绍,这一光伏发电项目总投资130万元,装机容量200千瓦,年发电量约50多万度,每年将给八字桥乡创造经济效益30多万元,为精准扶贫找到了一个可持续、各方共赢的新路径。

“通过分布式太阳能发电,每户人家都将成为微型太阳能电站。村民可以自己使用这些电能,并将多余的电量卖给国家电网。”国电福建省电力有限公司有关负责人表示,光伏发电扶贫充分利用太阳能可再生清洁能源的优势,通过开发太阳能资源,不仅可以产生稳定的收益,而且有利于推进节能减排,实现扶贫、环保“双赢”。

 

 

Tweet about this on TwitterShare on RedditShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page