All translations on this site are unofficial and provided for reference purpose only.

To view translations, select English under Step 1 (at the right of the screen). Not every item is (fully) translated. If you’re still seeing Chinese, you can use machine translation, under Step 2, to make sense of the rest.

Want to help translate? Switch to English under Step 1, and check ‘edit translation’ (more explanation in the FAQ). Even if you translate just a few lines, this is still very much appreciated! Remember to log in if you would like to be credited for your effort. If you’re unsure where to start translating, please see the list of Most wanted translations.

First IEA meeting since Chinese membership

Published on: January 24, 2014

1月18日-19日,第四届国际可再生能源署全体大会在阿联酋首都阿布扎比召开。大会重点审议了国际可再生能源署 2013年度报告和2014-2015年工作计划及预算,讨论了2013年国际可再生能源署相关研究成果。国家能源局副局长刘琦率团出席大会并讲话。
国际可再生能源署是2011年正式成立的可再生能源领域政府间国际组织,旨在推动全球可再生能源发展,为成员国提供可再生能源政策咨询,推动可再生能源信息平台、技术转让、能力建设和国际合作等。我国于今年1月2日正式加入国际可再生能源署,成为其会员国,此次大会是我国第一次以会员国身份参加会议。在成为正式会员国之前,我国以观察员身份参加了前三届大会。
刘琦在讲话中首先向国际可再生能源署对我国加入该署给予的支持表示感谢,对近年来国际可再生能源署开展的卓有成效的工作表示肯定,并指出,2013年国际可再生能源署开展的全球可再生能源资源图谱、可再生能源数据库、可再生能源就业和成本分析等专题研究,为全球可再生能源发展提供了重要基础支撑,极大提高了全球对发展可再生能源重要性的认识,促进了全球可再生能源的健康发展,充分体现了国际可再生能源署的宗旨、使命和任务。
刘琦指出,可再生能源既是绿色能源、清洁能源,也是和平能源、共享能源,推动可再生能源发展离不开国际合作。希望国际可再生能源署发挥促进可再生能源发展的引领、纽带和协调作用,组织力量研究制定可再生能源发展战略,明确可再生能源在全球能源转型中的作用,制定具有指导意义的发展路线图,加快推进全球可再生能源技术进步,制定自由的可再生能源相关产品和服务贸易规则,反对贸易保护主义,促进先进技术在全球的推广应用,提高可再生能源在全球能源消费中的比重,让可再生能源技术超越国界、优势互补,让更多的人认可、支持、享有可再生能源,推动全球可再生能源发展。
刘琦表示,中国将严格遵守国际可再生能源署的章程,认真履行各项义务,加强与各成员的合作,不断完善支持政策,推动可再生能源技术进步和推广应用,并将通过多种形式支持欠发达国家和地区提高可再生能源开发利用水平,为全球可再生能源发展作出积极贡献。
来自全球151个国家政府代表、200多个研究机构及产业界代表,总共近千人参加会议,其中65个国家政府能源及相关部门部长级代表参加会议。
 
Original title: 第四届国际可再生能源署全体大会召开
Links: Original CN (url).

Tweet about this on TwitterShare on RedditShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page